Fra Sihanoukville i Cambodja til Phu Quoc i Vietnam

Efter at have været i Sihanoukville i alt for mange dage, tog vi afsted mod Vietnam. Vi glædede os til at se noget andet – især fordi at vores tid i Sihanoukville var virkelig præget af uheld. Vi blev hentet af en minibus klokken 07.30, og blev kørt til både Kep og Kampot, inden at vi krydsede grænsen og tog en færge fra Haad Tien. Da vi købte billetter til turen, stod der på samtlige skilte, at turen tog 4,5 timer. På billetkontoret informerede de os om, at turen nok nærmere tog 6 timer. Da vi endelig var fremme, viste det sig, at turen havde taget 8,5 timer. Men det er vist bare sådan en generel ting i Asien – ingen går synderligt op i hvad klokken er, eller om tidsplanen overholdes.

Da vi ankom til Phu Quoc, som er en vietnamesisk ø, der ligger ud for det sydlige Cambodja, var vi rimelig lost. Vi havde ikke booket noget hotel på forhånd, og havde forestillet os, at vi bare kunne gå langs stranden og finde et – ligesom vi gjorde på alle de thailandske øer. Det viste sig, at der var omkring 15 km til hovedbyen Duong Dong, så den idé måtte vi pænt droppe igen. Heldigvis vrimlede det med taxaer ved færgen, så det var ikke noget problem. Vi faldt i snak med to ældre mænd, som vi delte taxa med, og til vores held havde de besøgt øen 3 gange før, så de sendte os på rette vej, og vi fandt et rigtig fint hotel med en god beliggenhed.

Pga. alt vores sygdom i Cambodja er vi nu en smule bagud på tid, og vi havde derfor kun 3 hele dage på Phu Quoc. Det var ærgerligt, for vi kunne sagte være blevet længere. Men vi er blevet rigtig gode til at få så meget som muligt ud af tiden, så på de 3 dage nåede vi både at have en slapper-dag med masser af tid ved poolen og på stranden, og så nåede vi at køre hele øen rundt på knallert – hvilket resulterede i over 150 tilbagelagte kilometer og meget ømme numser 😀 Det viser vi billeder af snarest – her kommer i stedet billeder af Phu Quocs smukke strande.